Thursday 6 September 2012

Ishhhhhhhhhhhh2

Bismillahirahmanirahim...

Salam semua kepada yang masih sudi nak tengok blog ni. Walaupun dah berabuk dan kulapok dengan habok...hahahaha....
Rasanya masih sempat untuk saya mengucapkan selamat hari raya dan maaf zahir batin bagi seluruh pembaca blog ini.
Dalam kesibukan kite merayakan aidilfitri, kite juga sibuk menyambut kedatangan bulan yang diangggap sangat penting dalam kehidupan sebagai seorang warganegara MALAYSIA. Manakan tidak 31 ogos jatuhnya pada bulan syawal dimana orang islam kat negara ni masih sibuk menyambut dengan rumah terbuka. Pendik kata DOUBLE happy lah. 


Namun apa yang kurang menyenangkan apabila sehari selepas sambutan merdeka, seluruh warga Malaysia digemparkan dengan insiden sekumpulan manusia yang memijak gambar Dato' Najib dan juga membawa bendera baru untuk kononnye menggantikan bendera Malaysia yang sedia ada.


Huh sedeh betol ada orang macam ni.... Kalau x suka dengan kepimpinan yang ada skrg ni, bukan begitu caranya nak tunjukan Protes!!.. Yang lakukan tu pulak ada dari kalangan orang MELAYU....ni lagi x boleh pakai... Sesedap rasa je nak pijak gambau orang lain...siap tunjuk TUUUUUUUUUUUUUUUUUUT lagi... Agak2 la..kalau ko x suke orang tu...jangan le buat gitu... 


Cube gambau bapak dan mak korang kena pijak dengan orang yang x suke mereka...apa korang rasa??? Padahal yang buat tu bukan orang yang cetek akal fikiran nya.... Tak fikir panjang lansung...... Ni lah orang kite, mudah sgt terpedaya....
Apa pun aku pon sakit ati tengok orang yang buat macm tu....
Kalau rasa x suke orang tu, t time ngundi ko pangkah lah sapa pon ko suke..... jangan pulak t time ngundi orang tu semua dok dalam tandas menyorok. Hampeh dan Hampas...
Aku orang MALAYSIA...aku sayang negara aku walaupun aku PLhIV....kalau orang yang x suke negara ni...boleh blah..dok jauh2...


p/s: korang Plhiv ke x korang kena ada smgt patriotik kat negara korang lahir ok...chau
x

2 comments:

  1. PLHIV pun warganegara Malayisia yang baik dan bertanggungjawab... janganlah cakap walaupun aku PLHIV sebab bagi saya tiada bezanya PLHIV dan non PLHIV. :)

    ReplyDelete
  2. apalaaaaa yang deorang ni fikir kan. bak kata Tun, hatred does not develop nation. buat rosak nama negara lagi ada la.

    ReplyDelete